Tuesday, March 16, 2010

Sindrom N.A.M

Semalam kire-kire jam 1.00 tengahari, aku dalam perjalanan ke Pusat Pembelajaran OUM, kat Shah Alam, menaiki motorsikal berhampiran plaza tol Sunway aku dilanda sindrom N.A.M ni..Sindrom ni attack aku ketika aku atas moto, dalam kelajuan 100km/h. Sindrom N.A.M ni atau digelar Ngantuk Atas Moto kebiasaannyer menyerang pemandu2 kereta yang memandu waktu tengahari. Tapi lain plak..aku yg naik moto pon bleh kene. Sampaikan aku mamai, patut motorist kene masuk lorong motor kalau nk lalu tol, tapi aku dengan selamba lalu tol paling kiri dan memintas kete yang benti bayar tol , lepas memintas baru aku mcm tersedar. Wah giler kehape, sibbaik tak langgar kete yang tgh bayar tol tu..Aku rase sebb cuaca tenghari yg panas menyebabkan N.A.M menyerang..Pada rider2 berhati hatilah..Wan penah citer member dia kene N.A.M mase konvoi balik malam, accident teruk sibbaik takde kete langga..awareness..

0 comments: