Monday, February 13, 2012

Baucer Buku 1Malaysia.


Kehkhekhe..tak sangka aku pon dapat baucer ni memndangkan aku pelajar. Untuk pengetahuan, baucer ni disediakan oleh kerajaan untuk para pelajar IPT diseluruh negara membali buku-buku pelajaran. Bayangkan sorang pelajar dapat RM200, berapa pulak kerajaan peruntukkan untuk semuanya, dan dimana pulak datangnya duit ni. Ape-ape pon, amik tetap amik dah ini memang hak rakyat, dah la yang duit RM500 tak dapat. Untuk rekod aku rase ni pertama kali kerajaan bagi baucer-baucer ni memandangkan pilihanraya dah dah dekat. Mungkin ini satu strategi atau mungkin jugak tidak. Dah tu, dah dapat aku bawak isteri dan anak-anak aku shopping kat kedai buku Popular, belilah stationery majalah, buku-buku, etc dengan jumlah RM100. Lagi RM100 aku nk try g MPH plak..Ape pon tetap ABU!

1 comments:

Faizal Haji Ali said...

Lagi RM100 masuk HID la Bro..