Thursday, June 14, 2012

Tewas..

Aku rase Euro kali ni merupakan Euro paling teruk team Belanda. Selepas 2 game, dan kalah kedua-dua game, berkemungkinan besar akan tersingkir awal. Biasa pada kejohanan-kejohanan besar, team Belanda paling tidak pun dapat masuk quater final. Aku tengok start diowang mula buat frenly game sebelum Euro ni pon team ni dah agak goyang. Dari 5 game tak silap aku hanya menang sekali dan seri sekali. Tak seperti mase kempem kelayakkan tahun lepas Belanda jadi juara kumpulan. Dari ape yang aku perhati team Belanda ada beberapa sebab kenape tak bleg pegi dalam Euro 2012 ni. 1. Belanda takde top striker yang wibawa spt Ruud Van Nistelroy.Van Persie tak bleh diletakkan di posisi striker sebab masa main kat Arsenal dia bayak main wing. 2. Defend Belanda kurang mantap/tak mantap. Seorang defender perlu ada karektor seperti Jaap Stam dan VanBronckhosrt. Tapi team ni takde..harap Jhon Heitinga je. 3.Kurang semangat dan salah tektikal. Corak game Belanda pada Euro ni memang lain dengan mase World Cup 2010 dulu. Mungkin ada yang tak puas hati dengan cara coach. 4. Midfield kurang kreatif mencipta peluang. Wesley Sneijder kali ni caples dan gagal menyaingi pemain tengah pihallawan.. Serba sedikit analisa dari aku...ada satu game lagi lawan Portugal..harap menang. Seperti biasa fans-fans Germany bersorak girang bila dapat kalahkan Belanda.

1 comments:

Faizal Haji Ali said...

Ya.. Saya bersorak dengan sangat girang...