Sunday, September 25, 2011

Punca..

Aku rase makin lama, makin fedap aku tinggal kat apartment ni. Tak sabar nak pindah umah kat Salak Tinggi. Makin hari makin banyak kejadian jenayah terancang berlaku. Yang terbaru rumah Untie selang 2 rumah aku kene masuk pencuri lagi. Menurut auntie tu ni kali ketiga rumah dia kene pecah masuk, melalui syiling. Nasib baik auntie tu takde kat rumah. Kesian tengok auntie, muka tension je. Sebelum kejadian tu, jenayah curi kabel pon berlaku. Habis kabel-kabel yg kat syiling koridor kene potong. Modus operandi pencuri potong kabel untuk ambik tembaga dlam kabel tu. Ini la yang membuatkan umah aku dan umah lian takde karen. Semalam ada sekejap, aku terpaksa bukak komputer untuk tengok jadual kelas aku..baru masuk WIndow ada bunyi letupan kecil. Sah jahanam CPU aku gara-gara karen berlebihan. Rumah jiran aku, 2 tvnyer rosak akibat yang sama.
Masalah lif rosak pon belum selesai, masalah lain plak datang. AKu dah kol mentenan, diowang tengah betulkan dan ganti part yang ilang. Harap hari ni semua setel. Aku dah tak larat nak panjat tangga sampai tingkat 7.

Button lif yang telah hilang, semua floor
Kabel-kabel yang bernilai tinggi
Kediaman bakal diduduki..alhamdulillah

1 comments:

Kazman / Sue said...

sabar geng... sama la dengan aku... nak wat cam mana duduk aparment... gitu la citer yg lebih kurang sama....