Saturday, September 10, 2011

My little khalifah

Pertama sekali aku ingin memanjat kesyukuran kepada Allah S.W.T, kerana dengan limpah kurnianya, anak aku yang nombor 3 kini semakin stabil. Kalau 2 minggu lepas, dia bernapas menggunakan alat bantuan pernafasan, sekarang dia dah boleh bernafas sendiri. Terima kasih juga diucapkan kepada nurse-nurse yang comel di wad NICU kerana menjaga anak aku siang dan malam, walaupun ada sesetengah nurse disitu agak menjengkelkan..mungkin sebab tak dapat balik kampung beraya..apepon sekarang menurut doktor anak aku ni kene tambahkan berat badannya. Masa lahir aritu beratnya 1.85kg, harini ditimbang turun 1.65kg. Oleh itu orang umah aku terpaksa pergi semula ke hospital, duduk di bilik yang disediakan di wad NICU untuk memberi susu. Secara ringkas ni antara spec anak aku yang no 3:

Name : Muhammad Farhad Zameer bin Faozan
DOB : 25.8.2011(20:46pm) lepas buka puasa
POB : PAC, Hospital Serdang
Delivery: Ceaser LSCS
Sex : Boy
Diagnosa: Pre-Mature (32weeks)
Weight : 1850kg
Long : 40cm

Kalau ikutkan, lepas lahir hari tu, badan Farhad penuh dengan wayar-wayar. Sumbat kat mulut, lekat kat dada, lekat kat tapak kaki..memang meghibakan. Aku pon jadi sebak bila melihat kondsi anak aku ketika itu. Syukur alhamdulillah hari ni Farhad makin sihat, dan sentiasa sihat hendaknya. Cuma sekarang ni dia kuat tidur, memang budak tak cukup bulan ni suka tido ke.


2 comments:

Faizal Haji Ali said...

Congrats... Gua memang tunggu-tunggu posting ni...Farhad OK...Ferhad, nama artis pulak... Gua pun sedang menunggu hari..nak gi beraya pun cuak-cuak je ni..

rok808 said...

TQ zal..aku takde soul raya pon taun ni.. pikir ibu n anaknyer..moga org umah ko n baby selamat