Monday, January 21, 2013

Bahan bacaan

Semua orang suka membaca. Tak kira apa bahan bacaan yang dibaca ianya dah macam hobi mengisi masa lapang. Aku lepas umur meningkat ke 30an ni, minat membaca aku sekarang lebih mendalam. Bukan tak suka membaca masa umur remaja dan dah lewat 20an, tapi sebab kekangan masa dan kurang bahan bacaan. Hari ini aku nak buat review satu buku yang amat menarik untuk dibaca. Buku ini bertajuk Art of Deception. Tataulah ada yang dah baca. Buku ini milik ayahanda aku. Masa balik kampung beraya terjumpa buku ini, ayahanda belum habis membaca. Jadi balik akhir tahun lepas ayahanda dah habis baca dan aku pun meminjam dari beliau. Ayahanda aku memang seorang yang suka membaca. Kitab-kitab tafsir, hadith-hadith, buku-buku ilmiah semua ayahanda baca. Tak hairan kalau pengetahuan am ayahanda amat tinggi. Dari persoalan isu-isu semasa, politik dan agama insyallah ayahanda boleh mengulas dengan baik. Oh ya ayahanda tak suka membaca Utusan Melayu dan Berita Harian, yang disifatkan akhbar yang penuh fitnah dan racist. Ayahanda lebih memilih Sinar Harian dan juga Harakah.
Berbalik kepada buku tadi, Art of Deception, buku ini ditulis oleh Jerry D Gray, bekas perajurit Tentera Udara Amerika Syarikat (USAF) yang telah bersara dan meemluk agama Islam. Beliau dengan teliti melalui kajian-kajian membongkar tentang penipuan Amerika Syarikat berkenaan tragedi 9/11. Setiap bab menceritakan tentang fakta-fakta dan juga bukti-bukti penipuan dan perancangan AMerika Syarikat untuk menyerang dan melabel Islam sebagai terrorist. Amerika dan Israel berpakat untuk menghancurkan Islam melalui pergerakan Freemason yang ternyata memang wujud. Memang celaka Amerika dengan Israel. banyak isu-isu yang dikupas oelh penulis antaranya bagaiaman bangsa Yahudi yang bekerja di WTC tidak ada yang mati. Dan juga bagaimana tentera udara US tidak memintas pesawat yang cuba melanggar Pentagon. Semua persoalan-persoalan ini diutarakan oleh penulis. Kalau perasan selepas tragedi 9/11 banyak-negara Islam telah diserang oleh US atas alasan meemrangi pengganas. Itulah matlamat utama US dan Israel sebenarnya. Menghalalkan perang ke atas umat Islam. Lagi sekali memang celaka 2 negara ni. Aku ni tak la pandai review sangat cuma memang buku ini aku rekemenkan pada sesiapa yang suka membaca tentang cobflict Islam dan barat. Bahasa yang digunakan juga amat mudah difahami walaupaun terdapat bahasa Indonesia kerana penterjemah asal adalah orang Indonesia. Ok lepas ini insyallah aku review buku lain.

0 comments: