Monday, August 29, 2011

Petang akhir Ramadhan

Beberapa jam lagi Ramadhan akan meninggalkan kita. Terdetik rasa sayu juga dalam hati, bila mengenangkan adakah tahun depan akan berjumpa Ramadhan lagi. Juga sayu bila mengenangkan diri ini jarang melakukan solat sunat terawih secara berjmaah di surau. Bukan disengajakan, akan tetapi aku takut kusyuk aku hilang bila memikirkan apa anak-anak aku buat kat surau time orang terawih. 2 kali aku je aku bawak diowang ke surau, dan hasilnya si Faris merayau-rayau bermain polis entri, dan si Fatih baru nak tazkirah start ajak balik. Sudahnya buat kat rumah je lah.
Esok kita akan menyambut lebara, dan tahun ni aku menyambut Aidilfitri di Seri Kembangan sahaja. Walaupon menyambut di sini, aku etap nak carik ketupat, lemang rendang dan satay bagi feel skit raya ni.

1 comments:

Kazman / Sue said...

selamat beraya geng...kenkawan balik kampung kau beraya kat sini je yee.... tak pee...