Tuesday, August 12, 2008

7 bulan




biasanyer kalau pompuan ngandung 7 bulan tu, lagi 2 bulan akan melahirkan...tp kereta aku selepas pomen ilang, tersadai selama 7 bulan...exterior dah makin teruk...body calar2....interior lagik la...ni la keje pomen yang malas...dan tak sungguh-sunnguh....lepas pikir punya pikir...aku pon amik keputusan...nk buat balik ACL ni...ikut hati nk jual kt kedai besi buruk je..tp atas nasihat rakan2, isteri (baru kawen mase tu) dan tekad..aku pon amik keputusan nk rebuild balik...dengan berbekalkan modal (RM) yanga de...aku pon mintak tulun Mizi tonto carikkan tow truck..tow kete aku dari sec 26, shah alam ke bengkel kt Sungai Chua, Kajang...lepas nego2 dgn brader tow truck tu dia mtk RM100, dan ACL pon dapatla bengkel baru...dah slow2 talk ngan pomen cine tu...aku ckp aku nk kete ni idup dan boleh jalan...oh ye..mase ni ACL dah ade jantung baru..jantung dari kereta Mitsu Lancer yang berkod 4G91, bersesaran 1500cc, dengan injap berkembar (twin cam) dgn system suntikan (EFI) serta bertransmisi otometik...lantakla janji leh jalan..tak sampai sebulan ACL aku dah siap...memang beza betul dgn bengkel wak tu..selet!...mase dah siap tu bateri dah tuko belting sume dah tuka...fuel pump pon baru...berbaloi jugak la...walaupon terpakse kuarkan RM1500 utk beli barang+upah pasang..

sibbaik ACL siap sebelum Hari Raya tahun 2004...mase tu 1st time beraya dengan isteri..sebelum hari raya tahun tu...aku nk bagi hensem skit la pada ACL ni..dn bajet ciput aku pon membeli satu set rim seken hand berjenama Enkei RP01 kaler puteh..rim yg rare menurut peminat2 modifikasi kereta..kaler puteh pada rim ni dah makin pudar..so dgn skill DIY yg skit ni aku pon cat balik kete ni dgn kaler puteh gak..rim sukan ni rim no 2, sebelum tu ACL pakai rim sokan Advanti taiwan mali....aku dapat rim tu siap tayar dgn harga RM700 beli dari sorang forumer proton mania..tp tayar tinggal 50%..so kene carik taya seken..

1 comments:

Anonymous said...

ni dasar pomen sial...sampai mati pun takkan kaya nyer...sama taraf hina nye ngan sepul yg sumpah kena liwat..
wkekekekek.. (am asti)