Tuesday, August 12, 2008

naik taraf...





yeha...lepas raya tahun 2004 tu...proses modifikasi ACL pon bermula...tp agak slow la..sebab bajet cipt ditambah pulak mase tu isteri tersayang sedang bebadan dua..bermula pada luaran body ACL aku carikkan dia lips depan mcm lips kete putra tu..jenis PU/getah..PU ni lebey tahan skit dr fiber sebb fiber mudah pecah...pastu carikkan dia skirt tepi...dr model perdana V6...dan bahagian bonet belakangnyer aku pasang pembas angin dari model GSR..haa yg ni jenis fiber sebb nk beli yg ori mahal tak hengat..lepas setahun lebey pakai Enkei RP01 ori, kau terpakse letgo/jual..atas sebb2 yg tak dpat dielakkan...dgn rase sayu aku jual pada sorang brader pakai Honda Dolphin..aku jual rim sokan aku..dia bg rim dia...lepas pakai 2 bulan..mcm tak sesua lak rim ni...lg pon 2 bijik dah gelong...lantas aku pon pergi ke Bukit Canggang, Banting utk try trade in rim n tayar..berjaya jugak lepas kawtim ngan tokey kedai..dpt la aku merasa pakai rim sokan berjanama...JRD (Jawa Resing Debeleopment) bersais 15inci, bukak 7JJ offset 38...sedang elok masuk wira..dgn 8 lobang serta kaler puteh..ada 5 spoke ala2 Volk RAcing TE37 la ..hehe dpt sekali tayar Goodyear Nct sais 195/55/15. Rim kaler puteh ni kalau kotor mmg menyakitkan mata...mase balik Bagan...time pose tu tahun 2006, aku pon plan nk cat spoke rim tu kaler itam..bibir kaler krom...aa mase ni tgh top...style wira jinjang ala2 rally...setup utk wira jinjang tayar tebal, asober n spring pakai Waja punyer...spoiler pakai evo1..nk lagi extream body ada stiker...kalau dah kete tinggi..tak leh layan korner la...kete jd buai..

ingat-ingat balik mcm poyo pon ade style jinjang ni hehe...kalu betul rally masukla ladang getah ke kelapa sawit ke..haha..

0 comments: