Friday, August 15, 2008

'direhatkan'




Hari ini ACL akan 'direhatkan' buat seketika di Fleet Resources enterprise, sebuah kedai used car kt Kelana Jaya...selepas 5 tahun bersama2 mengharungi suka duka aku terpakse merehatkan ACL ni jugak walaupon berat hati. Sepanjang 5 tahun bersama byk kenangan manis dan pahit...tapi yg paling byk pahit la...antaranya


1. Kerosakan pada kotak gear dan menukar kotak gear baru.

2. Kejadian overheat di hiway dr Puchong ke Shah Alam, mase tu orang umah aku bawak.

3. Kerosakan pada penyerap hentak dimana mase bawak rase macam naik kuda.

4. Dan yg terkini kebocoran pada gasket head dan menyebabkan minyak itam aku berkurang akibat leaking.

5. Kekaratan pada bumbung kereta mcm kudis/jerawat


Sebenarnya aku tanak rehatkan dia...tp disebabkan aku kekurangan pusingan modal, tambah2 dah nk puasa dan raya ni..so ak amik keputusan aku nk rehatkan dia je la..biar la owner baru dia jaga dia dgn lebih baik..so ni la spec terakhir ACL 8969 sebelum di 'rehatkan'.


Brand/Jenama : Proton Wira 1.5

Model : SedanYear/Tahun : 1994

Color : Itam metalicca grey

Engine & Performance/Enjin & KuasaModel : 4G15 Carburetor Dung

Converted to : Mitsubishi Lance 4G91 injection

ModifikasiEngine Bay - Stendet


Interior/Dalaman-

Isotta cap ayam Steering -

ICE: Carrozeria Double Din

Speaker: Cap ayam

Exterior/Luaran-

GSR Power Antenna (dah tak leh turun asik menaik je)

Front Lips Putra PU

GSR side skirt -

GSR spoiler
Ejos twintip dr en Marco


Suspension System/Sistem Gantungan-

Front: K-Showa abs with Waja spring

Rear: KYB with Waja Spring

Rolling Wheel/Rim & Tayar-

Goodyear NCT195/60/15 -

BRM rim sokan 15"

P/S: gamba atas sekali kelihatan owner sedang berbisik sebelum berpisah

1 comments:

lintau said...

gambo 1st tu ko nangih ke wak? hahaha.. sedih jek ghopenya