Wednesday, June 16, 2010

Cuti bersama anak isteri

"ayah ada itan jaws dalam tu"



"Flea market"




Last week aku amik cuti 3 ari..sengaja amik cuti lama..dah tengah tahun lom amik cuti lama..inilah masanya..lagipon bila lagi nk nyusahkan member2 se opismate ye tak..huhu..Balik Batu Pahat layankan anak2 pergi Wet World kat Bukit Pasir, BP. Tak sangka Batu Pahat pon ada Wet World beb. Walaupon tak segah A Famosa atau Sunway Lagoon, kire ok la untuk warga Batu Pahat bawak anak2 main air. 1 bende aku jumpe kat bando BP, pagi-pagi kat sebelah pasar sayur/ikan akan ada jualan barang2 secondhand. Banyak barang-barang ni dibawa dari pekan Rengit. Kalau nak tau ada 1 tempat orang asli kt pekan Rengit tu ada jual barang2 elektrik dari Singapore. Kesemua barang dari sekecil barang sampai peti ais 3 pintu ada dijual dan berjenama popular. Aku dgn org umah aku penah masuk ke area situ dan memang mengujakan. Mase tu igt nak beli set home teater tapi tak jadik. Orang asli pon pandai letak rege n tau rege. Menurut kate org umah aku, kawasan penempatan situ adalah terletak dibawah jagaan Sultan Johor. Mungkin sebab tu diowang kerek skit nak bagi rege murah.
Berbalik pasar pagi tadi.. barang-barang yang dijual agak murah dan semestinya tiada warranty. Dari keyboard komputer, pemain cakera, kipas syiling, lampu ayam sehinga papan selau ada dijual. Sesuai utk jiwa yang passion kt barang2 sekenhand macam aku..

0 comments: