Tuesday, August 10, 2010

Mr Mama



First day Ramadhan aku terpakse amik Emergency Leave oleh kerana sekolah tadika PASTI negeri Selangor bercuti. Memandangkan orang rumah aku dah amik El mase Faris demam haritu aku le plak amik EL jaga budak-budak ni. Pagi-pagi dah bangun budak-budak ni. Biasa kalau hari sekolah punya la susah nak bangun. Si Fatih biasa agak slow kalau nak pegi ke skolah, tapi hari ni pergerakkannya agak laju dan agak terkejut bila aku cakap arini cuti la dik.."Haa cuti"..balas dia sambil muka terpinga-pinga. Lepas ramai-ramai hantar ibu diowang gi keje, aku bawak budak-budak ni ronda-ronda area Equine Park, carik kedai welding. Aku nk hantar CT gi welding bracket bumper. Balik rumah kepenatan masing-masing request susu Dugro coklat goncang lebey 1. Pastu bagi tengok citer Geng..Upin Ipin..rileks skit aku..Petang tatau lagi nak buka pose apa. Tapi semalam dengar ceramah Dato Abu Hassan Din, buke pose paling elok kurma dan air suam..Kurma dah memang dalam list..cume air tu mungkin air berwarne dan ada rase..di sulami dengan kuih muih je. Aku jarang makan nasik waktu buke...kalau makan kompem terawih mata pejam..

2 comments:

cik aya cute said...

faris x puasa ke???
pegi la masak sesekali sejuk ati k.ina balik keje..x yah masak..

Anonymous said...

u ur the best husband.... huhu.. tqvm memahami...