Monday, August 16, 2010

Penunggu setia

Semalam aku n org umah nak renew rod tax kat pej pos. Alih-alih awek kiut kt kaunter tu cakap takleh renew..sebab ada black list. Sudah..Awek kuit tu cakap kene pergi JPJ untuk setel. Dengan hampenyer aku pegi sambil melihat awek kiut tadi tersenyum kecil.
Terus menuju ke JPJ Padang Jawa, kebetulan memang nak pegi Klang baya deposit api+air umah kat develepor. Sampai sane 11 pagi..dah ramai org que..org umah aku pon pegi ke kaunter black list..pastu disurh masuk bilik no 3. Kat bilik no 3..lagi ramai..sah-sah kene menunggu la ni.aku agak dalam 1 jam je la kot menunggu. Rupenyer sampai kol 1 tak nombor ggiliran orang umah aku belom di panggil-panggil..Mulalah nak mencarut..tp memandangkan puasa..aku calm dulu. Tengok brader sebelah aku muke dah merah padam..mata merah...sambil mulut maki2 ..mungkin lagi lama menunggu. Ditambah pulak tengo ada 7 kaunter tapi ada 2 kaunter je yang ada staff..staff lain kat belakang layan borak, ngumpat2, citer pasal raya..kalau diowang kaver takpe jugak..ni dah la nampak..siap leh gelak-gelak..hati jadik panas..lepas hampir 3 jam menunggu baru no giliran kene panggil dan jumpe terus pegawai..naik opis pegawai..rupenyer kene cas parking kat petak kuning KLIA..jadah bile plak pegi KLIA..sah2 system JPJ ni main tulis je..time ni la rasenak mencarut lagi..bayak saman RM56..pegi plak kaunter clear black list...pastu menunggu plak giliran nk buat rodtax..Jam 3.30 baru selesai...dengan cuaca panas...hati panas..mgkn dugaan di bulan Ramadhan..

0 comments: