Monday, September 6, 2010

Ayam golek


Aku memang dah perati je dari awal puasa aritu. Memang lama aku tak pueh hati. Kalau aku dapat memang aku hentak cukup-cukup. Semalam baru berkesempatan mendapatkannyer. "Bang berapa rege ayam golek ni sekor?". Brader tu jawap "RM18 hengget sekoq"..dengan loghat utaranya, tak pasti dar Perlih ka Kedah ka Penang. AKu selok poket belakang aku amik dompet Levis aku yang koyak rabak..Alamak ada RM20.00 je..Mane cukup nak beli kuih Chare, kramel super manis, murtabak ayam dengan air soya. "Bang boleh beli separuh body ayam tak?".."Boleh je"..brader tu jawap. Aku tersengih sorang2..sibbaik helmet Index ni dapat mengkaver sengihku. Kalau tak pasti brader tu usha peliq. Ayam bergolek bertukar tangan..rase pueh hati menyelubungi diri...buke puasa kasi hentak cukup-cukup ini ayam...

*Gambar hanyalah sekadar hiasan...

2 comments:

CapsLock MakcikPC said...

Nafsu...nafsu.....habis tak tu semua kuih2 dgn ayam golek tu?

rok808 said...

heheh..alhamdulillah berjaya menghabiskan dan menghapuskan bahan-bahan bukti di atas meja makan.