Wednesday, October 27, 2010

Menjengkelkan


Minggu-minggu ni dan sampailah 4hb November ni banyak berita pelik akan keluar kat berita TV terutama siaran tv-tv kerajaan dan tv3. Aku memang dah lama tak tengok berita tv1 n tv2. Bukan sebab pembaca beritanyer tak mencapai spec Diana Danielle, tetapi beritanya kurang menepati citarasa aku dan aku rasa banyak berat sebelah. TV3 plak dari jam 8.00 ke 8.30 memang aku tak tengok. Rase meluat dan nak menghempas LCd Sony akan muncul bila tengok berita2 dari tv3 ni. Banyak auta dari fakta. Kalau tengok pon, lepas tu aaku akan bukak media2 yag lebih bebas kt internet untuk check n balance, pastu boleh aku buat kesimpulan yang mana betul dan yang mane bohong. Jam 8.45 baru aku bukak tv3 untuk berita sukan, walaupon pembaca beritanya tergagap2 menyebut ahli sukan luar negara. Dan yang pasti sampai 4hb November ni banyak berita pelik, 'lawak sarkis', auta akan disiarkan. Dari itu berita dari Astro Awani menjadi pilihan dan aku rase lebih telus walaupon bukan 100%.

"Ke arah kebebasan media"

0 comments: