Monday, October 11, 2010

MotoGP




Hujung minggu lepas aku dgn En.Kuzairul Hizam telah pergi ke Sepang Circut untuk menonton motoGP disamping mencuci2 mata. Aku ni bukanlah peminat tegar motosikal berkuasa tinggi yang ada hanyalah kapcai bersesaran 125cc. Tapi disebabkan dapat tiket free aku gagahkan jugak untuk menonton buat kali kedua. Tahun lepas aku bawak anak2 aku, tp tahun ni tak bawak sebab environment kt SIC ni hanya sesuai utnuk orang2 dewasa sahaja. Sampai sane jam 3.3o ptg. Beselah kalau dah lewat2 ni kompem kene parking kt ladang kelapa sawit belakang SIC, dan menapak lebey kurang 2km untuk sampai ke entrace. Sampai kat grandstand acara 500cc dah nak start. Rider faveret aku Valentino Rossi mula kat petak no 6. Petak no 1 Jorge Lorenzo. Si Rossi ni mmg rider yang hati kering dari no 9 dia overtake satu per satu rider lain sampai jejak no 3. Dan dia akan overtake bile kat corner sahaja. Rider lain kt corner slowdown dia leh meemcut kt corner..mmg gifted dia ni. Dari no 3 dia overtake 2 rider..ke no 1 sampai abis lap. Sume penonton bg standing ovation kt dia..dan aku tgk mmg ramai supporter Rossi kat Malaysia ni. Bestnyer kalau dapat bawak Yamaha R6 ejos bawah seat..

0 comments: