Thursday, June 9, 2011

JU 1464


Ok..aku tanak citer pasal Nora Elena lagi...ni pasal keter aku JU..Minggu lepas aku cuti 5 hari pegi jalan-jalan sambil pegi kenduri kahwin. 5 hari tempoh yang agak lama jugak nak tinggalkan JU sendirian kat parking lot. Dengan macam-macam kes jenayah sekarang ni hati aku jadik tak tenteram. Kejadian tahun 2007 seminggu lepas raya masih menghantui aku..dimana pagi-pagi nak pegi keje, tayar dan rim kete Wira aku hilang empat-empat dan diganti dengan batu bata. Memang celake pencuri rim buatan Malaysia pon diowang nak kebas. Tak pasal-pasal aku kene pegi Klang carik rim dan tayar seconhand.
Kali ni, untuk mengelakkan kejadian sama berulang..aku parking JU kat bangunan parking lot. Asal bangunan tu untuk parking bertingkat, tapi tak digunakan. Bahagian lower ground bangunan tu digunakan brader Bangla jadik tempat carwash. Selalu gak aku basuh JU kat situ. Jadik dah kenal la dengan Bangla tu. Hari Sabtu pagi aku park kat situ sambil pesan kat Bangla tu tolong tengok-tengok kan JU sebelum aku bertolak ke Selatan. Tak lupe aku cabut 1 terminal bateri kereta tu supaya tak abis baterinyasebab tak cas/start 5 hari. Hari Rabu aku ambik balik JU, tengah panaskan enjin tiba-tiba brader Bangla tu datang menyapa aku."Abang ada worang tanya la ini kereta, mau jual ka..?". Aku terkedu jap. Sambil dalam kotak pemikiran muncul imej kapitalis untuk kaut untung. Aku balas balik, "tak jual la bos..tapi kalau dia mau RM10k la..."..sambil aku sengih..

-Toyota KE35 dengan Datsun 510 pon cantik jugak

0 comments: