Wednesday, June 8, 2011

Minggu orang kawen

Musim cuti sekolah ni biasalah ramai yang buat keje kahwin. Dulu aku pon kawen time cuti sekolah. Sennag sedara mara datang. Minggu lepas sepupu aku kat Ulu Tiram kawen. Untuk tidak menghampakan permintaannya aku satu family turun ke JB. Aku area Jb ni memang fail, tapi nasib baik aku ada GPS bernyawa yakni orang rumah aku. Dulu dia keje kat JB 4 tahun sebelum pindah KL lepas kawen ngan aku. So selok belok JB memang dia terer. Habis kenduri ronda-ronda bandar JB. Boring asyik pegi Danga Bay je, bini aku bawak pegi satu tempat makan seafood kat Senibong. Senibong terletak kat area Permas Jaya dan terletak diatas air mcm restoren terapung. Seafood-seafoodnyr memang fresh. Siap boleh nampak pakcik-pakcik nelayan angkat ikan-ikan dari laut terus ke restoren tu. Pemandangan pon boleh tahan cantik, dan boleh nampak Singapura dari restoren itu. Diselangi dengan tiupan bayu yang menghembus pipi, menjanjikan panaroma yang menarik sambil menikmati kelazatan seafood.
Makanan kat situ toksah citer. Memang lazat-lazat. Tapi memandangkan aku dah terlebih makan masa kenduri tadi (kambing masak kurma)aku hadkan nafsu makan aku. Orang rumah aku je yang order sedap-sedap...tomyan seafood, paprik campur dengan kailan ikan masin...aku order sup ekor je..untuk tidak terlampau kenyang..tak la mengantuk masa drive balik..tapi aku tak puas hati..nak repet balik kalau ada masa nanti..aku nak order ketam masak merah. Besar-besar sungguh ketamnyer...


0 comments: