Wednesday, July 14, 2010

KE70:Update #2

Dah hampir 2 minggu aku hantar 'CT'pegi buat body dan cat body.Petang semalam aku pergi ke kedai cat untuk meninjau-ninjau perkembangan 'CT'. 'CT' dah masuk ke dalam bengkel tu untuk kerja-kerja simen, ketuk dan fiber kat body 'CT'. Banyak jugak bahagian-bahagian body 'CT' kene touch up balik. Aku tengok perkerja Bangla kedai tu bersungguh menyimen plaster dan menggosok body untuk cat undercoat.Kebetulan aku pegi tak bawak kamera so takde gamba.
Malam tadi aku telah membeli brake pump sekenhen yang diambik dari model Hachiroku(AE86). Memandangkan pump brake asal 'CT' ni dah nak kong kerana ada simptom2 aku kene pump pedal brake 2-3 kali baru brake lekat, lebih baik aku tukar terus demi keselamatan pengguna jalanraya amnya. Pump brake AE86 ni lebih tebal dan double layer dan tapaknyer juga sesuai untuk 'CT', cuma plug n play sahaja.
Aku bajet Sabtu ni dah boleh bawak balik 'CT' dari kedai cat dan pasang brake pump kat bengkel Ah Wai.

AE86 doube layer brake pump

0 comments: