Friday, April 23, 2010

Ketakutan pada gelap

Hari ni aku balik lambat..kene standby sampai kol 9.30pm..Abis keje tutup opis, tekan lif no G...start moto..panaskan enjin moto kejap..sambil SMS org umah..Gi Petronas isi minyak Ron95 kt Honda WaveX 125 aku dgn kadar RM3.00..dpt la 3/4 penuh..Abis isi minyak pale aku pikir nk lalu mane..Nk kuar Cyberjaya ni ada 2 laluan..1 laluan belakang boleh kuar trus ke Hiway..kiri kanan nampak la pemandangan Putrajaya..terang benderang..tp agak jauh..laluan 2 lalu jalan dalam melalui Lim Kok Wing agak gelap dan kurang kenderaan lalu bile 9.00 mlm keatas.Hanya pemandangan pokok2 kelapa sawit shj menjadi santapan mata..ntah knpae aku td aku terlintas nk lalu jalan tu..Dulu mase tak ramai byk kompeni bukak..banyak accident berlaku kt jln ni...jalan ni byk dah meragut nyawa pekerja2 dan student2 kt Cyberjaya..ada 1 korner panjang selepas trafik light Lim Kok Wing mmg menyeramkan..korner ni la yg byk meragut nyawa dan banyak accident kt sini...1 yg misteri lampu jln kt korner ni sentiasa padam walaupon lampu2 lain (sebelum dan selepas korner) menyala..Byk la citer2 mistik yg aku dgr pasal jalan ni Secera otometik mase aku lalu td meremang jugak la bulu roma aku dah la tgk side mirror tade kete lalu lalang ...trus teringat lagu Iron Maiden - Fear of the dark..sambil2 baca ayat Kursi..

2 comments:

makcikpc said...

lampu tak nyala tu boleh tak report kat tnb?
amik no tiang..pastu call 15454..ckp tiang ni sebijik je takde lampu apsal?

rok808 said...

haa sibbaik org tnb ada..akan dilaksanakan ..ada 3-5 tiang lampunyer tak nyala..timakaseh