Saturday, August 13, 2011

14 Ramadhan


Hari ni masuk hari ke 14 ramadhan, dan kebetulan hari minggu. Aku rase ramai anak-anak kota yang balik ke kampung untuk berbuka puasa bersama ibubapa dikampung. Ye, time puasa ni la rasa keseronokkan berbuka bersama keluarga. Dapat menikmati juadah dan hidangan dari air tangan ibu yang pasti kelazatannya mengalahkan KFC mahupun PizzaHut. Minggu ni jugak adik beradik aku yang duk Bangi balik ke kampung. Diowang dah berpakat nak balik minggu ni ramai-ramai, dan menurut informasi adik aku, ibu memasak soto kegemaran ramai di kampung. Terasa juga sedikit kecemburuan, tapi nak wat guane ada bende yang lebih penting kene jaga. Untuk menghilangkan rasa kecemburuan itu, aku telah mengirim kuih Kemboja kesukaan aku melalui kakak aku. Jangan ditanya kenapa kuih ni namenya Kemboja, aku tatau sama ada ada kaitan dengan negara Cambodia ke tidak. Kuih ni kalau nak rasa yang originalnya kene beli kat bazar Ramadhan pekan Selekoh. Kat sini ada jual jugak tapi lebih kearah kuih bengkang/bengke. Jadik rase manis tu dah tak true, dan penghidap penyakit diabetis dilarang sama sekali makan kuih ni. Dan orang rumah aku memang tak boleh makan, doktor baru detect ada kencing manis.

0 comments: