Friday, August 5, 2011

Sup Ayam


Alhamdulillah dah nak masuk seminggu berpuasa. Orang umah aku plak dah masuk minggu ke 3 kat hospital Serdang. Agak sedih jugak terutama time buka puasa orang rumah tak ada dan biasa dia yang menyediakan juadah. Tapi aku sabar dan tenangkan diri. Hari pertama dan kedua aku dan anak-anak berbuka di Putrajaya rumah akak ipar. Dah dipelawee aku on je. Tapi kenang-kenang balik buka kat rumah sendiri jugak best. Si Faris alhamdulillah nak berpuasa jugak. Tpi dah termiss 3 hari sebab tak tahan tengok Fatih minum depan dia. Tu pun dah sampai jam 5.30. Takpelah. Faris senang bangun bila di kejut sahur. Cuma hari pertama je agak susah sebab first time. Aku kene kejut dengan lemah lembut dan berhemah. Menu wajib Faris ketika bersahur adalah sup ayam. Dari hari pertama sahur sampai la semalam sup ayam jadi menu utama kami. Bila aku tanya Faris,"abang tak bosan ke hari-hari sup ayam?"..dengan selamba je dia jawab".dah ayah tak masak.."..memang aku tak masak semenjak jadik single parent ni.. Bukan tanak, tapi sebab aku risau hasil masakan aku tu aku sendiri pun tak lalu makan. Jadik penyudahnya aku suh awe kelate kat kedai masakkan. Ada 3 kedai makan kat sini jadik aku akan beli ikut giliran supaya diowang tak dapat cam aku. Malu boh hari-hari beli kedai yang sama. Terawih plak baru 2 kali aku buat kat surau. Selebihnyer buat kat rumah dan kadang-kadang buat-buat tatau. Kalau kat surau aku bawak sekali anak-anak. Sampai surau anak-anak jumpa kawan, habis bertawaf keliling surau. Aku plak jadik tak khusyuk sebab surau tepi jalan, anytime je ada kereta lalu lalang. Malam tadi pegi surau, dapat solat Isyak je, masa tazkirah Fatih dah merengek nak balik tido. Faris plak nak minta makan untuk orang-orang moreh. Balik awa teruih.

0 comments: