Sunday, May 9, 2010

Against police brutallity


Semenjak dua menjak banyak citer-citer yang tak best pasal polis kt Malaysia kuar kt paper. Walaupon aku jarang beli paper mainstream, aku tau sebb baca kt Internet. Kes paling hot budak 15 tahun kene tembak ngan polis kt Seksyen 11 Shah Alam 1-2 minggu lepas. Giler ah..sebab bawak keter laju jadi saspek penjenayah terus tembak. Bagi aku dalam kes ni dedua pihak salah. Pihak arwah budak tu salah sebab bawak keter taklde lesen malam-malam tanpa izin mak bapak dia, pastu bawak laju gile. Macam mane dia dapat kunci? Tapi dalam kes ni tak bleh salahkan mak bapak 100%. Mungkin sebab nak tolong member arwah ingat takde ape yang jadik. Pihak polis plak salah sebab tembak tanpa usul periksa. Yela mungkin tak nampak sape dalam keter. Tapi kenapa mesti tembak sampai mati. Dah tembak tayar kompem keter tu benti. Aku rase polis yang tembak tu ada masalah kuarga, atau pon baru dapat pegang pistol. Dan 1 lagi lom ape2 surat kaba tulis saspek adalah penjenayah dan menemui parang..Jadah apa..trus bagi statement nak kaver kes ke?..Lepas kejadian ni banyak plak aduan dari orang ramai pasal salah laku polis ni..Macam mane orang yang dipertanggungjawabkan jaga keamanan pon jadik penjenayah..Tapi aku rase tak semua polis macam tu..Dalam setandan pisang tu mesti ada yang busuk ye tak..Aku ramai member polis dan sorang member FRU..Bila tak pakai baju seragam diowang macam orang biasa gak..borak-borak..ngeteh buat lawak kasar..bahan member..Mungkin disebabkan tugas so diowang tukar karektor.
Harap2 abang abang polis bekerjalah dengan amanah...dan aku sure
not all cops are ba@#ds..

0 comments: