Monday, May 3, 2010

Kematian Besi

Hujung minggu di kampung, kt umah hajat dihati nak carik balik majalah asrama atau fanzine asrama yang diterbitkan pada tahun 1993,1994 dan 1995 kalau tak silap aku.Majalah hostelgia diberi nama. Memang sangat rare. Nak tengok balik muke kawan-kawan lama. Tapi hasil pencarian aku gagal, kalau jumpe memang jadi menuskrip termahal. Selongkar punye selongkar terjumpe plak kaset2 lama yang pernah aku beli hasil dari duit biasiswa yanga ku dapat. Teruk tul aku ni. Antara kaset2 yang aku jumpe adalah Kematian bom petrol(Napalm Death) Kreator dan Morbid Angel. 3 kaset aku beli mase aku form 4, beli kt Sungai Perak supermarket, mase tu Fajar tak terbit lagi. Dapat outing ke Teluk Intan ni memang heaven bukan senang ustaz Amin nak bagi turun Teluk Intan. Kene ada alasan yang kukuh. So pandai2 la goreng.Ni yg kaset aku jumpe mase kt umah dalam bilik aku.


Ni kaver kaset Kreator, gamba kepala toyol besar/ Kreator men Death+Thrash metal


Ni plak kaver kaset Napalm Death-Utopia banished. ND men grindcore tanpa melodi dgn lagu2 sume pendek2 belaka tapi susah di hapal.


Ni kaver kaset Morbid Angel- MA men style death metal tp kadang2 slow down tempo mcm sludge..ntah aku pon tak tau cane nk describe. janji boleh layan.
Lain2 kaset ntah mane ntah..aku agak mak aku dah bakar kot..apepon dengarlah ape jenis muzik sekalipon, jiwang ke scoin ke rap ke janji tak terpengaruh dgn budaya diowang.
Dulu mmg aku obses dgn muzik keras ni..sampaikan nak carik baju band..tp apakan daya sekolah asrama kt kampung ni..susah nk dapat barang..Dapat beli baju Pantera jela..yg paling rare baju Burzum Yahya punyer...Sekarang?..aku suke dgr ceramah Ustaz Azhar Idrus.. Mase dah berubah umo pon meningkat...

3 comments:

Faizal Haji Ali said...

Kau tak pernah rembat ye kaset tu?

rok808 said...

tak penah beb..hehe..niat ada..tp bile sampai pintu..goyang plak

makcikpc said...

selalunya saya guna alasan nak ke Maybank utk turun ke teluk intan...parents saya di kl bank in duit melalui maybank...simpang 4 takde maybank...huhuhh jadi harus ke teluk intan (tp mmg betul pun...parents bg duit tru maybank)