Tuesday, May 18, 2010

Dak Faris exam

Minggu ni dak abang (Faris Zaqwan) ada periksa pertengahan. Kaget gak aku sekolah tadika ada periksa. Zaman aku sekolah tadi dulu, aku rase tade periksa pon..pagi berbaris..nyanyi lagu Negaraku, Anak kecilm ian ampi..pastu blaja kaler, mengira,mengeja..paling tak lupe aku kene pakai suar pendek gi tadika.. Sukatan pelajaran sekolah tadika zaman sekarang dah lain agaknyer. Persaingan sekolah2 tadika sekarang memang hebat. Kat taman aku ni je ada dekat 10 tadika beroperasi, tatau samaada halal atau haram. Mak bapak boleh pilih nk antar anak yang diajar cakap omputeh, ajar cakap Cine, dan ajar cakap Arab, sume ada. Pilih la yang mana suke dan baik utk anak2
Berbalik pada dak abang tadi..dia kene amik 10 paper. Masuk arini dah 4 paper dia amik antaranya Bahasa Melayu, Bahasa Arab, Matematik dan Bimbingan Sosial. Ada 6 paper lagi nk kene amik. Lepas Mahgrib mmg kene ngadap buku..sampai kol 9....lepas kol 9 baru leh men game GP, tgk otromen mobius..

0 comments: