Monday, May 24, 2010

Rock style mat Jepon


Tengah aku layan Youtube 2-3 ari lepas aku terjumpe satu band power metal dari Jepon, X Japan. Aku rase scene rock Jepon pon hebat gak cume tak baper up macam kat US. Aku pon tau kalau band rock Jepon Loudness je. Tapi kalau band2 grindcore/punk memang banyak dari Jepon.
Berbalik pada band Japan ni sekali dengar macam rilisan Helloween awal-awal dulu (mase Mikel Kiske dalam lineup). Yang menarik band X Japan ni imej diowang rambut gerbang tak hengat macam burung belatuk, baju dengan sluar kulit kilat, mekap tebal siap gincu. Memang imej rock habis. Dalam banyak2 lagu fast diowang ada la terselit 3-4 lagu slow. Memang jadi kebiasaan kumpulan rock je mesti ada lagu ballad untuk menarik peminat2 pompuan terutamanya.Dan nk bagitau band ni dah lama rip tapi dlm wiki tulis band ni da reunion balik..

p/s: Bile la aku nk dapat gi Jepon ni...

0 comments: